23 Temmuz 2012 Pazartesi

Sonbahar yaklaşırken....

Bu sene yazın gelişini tam olarak anladım dersem yalan olur ve henüz tatil yapmamış olmanın verdiği eksiklik ile hiç sonbahar trendlerine bakmak içimden gelmiyor ancak moda dünyası tabi ki durmuyor. Sonbahar öncesi koleksiyonları çoktan görücüye çıktı ve trendler aşağı yukarı belirlendi. Bu sonbaharda bizleri neler bekliyor diye bakmadan olmaz dedim ve sonbahar koleksiyonlarının ilham anahtarlarını keşfetmek için oturdum bilgisayarımın başına... Bu sefer genel bir bakıştan çok tasarımcıların sonbahar yorumlarından yola çıkmaya ve sezon trendlerine yön veren tasarımcıların sonbahar ip uçlarını sizinle paylaşmaya karar verdim. İp uçları ve trendler benden yorumlaması sizlerden...

Chloé;

Bu sezon Chloé kadını eklektik ve oyuncu... İlginç renk ve silüetleri beklenmedik şekilde birleştirerek zahmetsiz rafine parizyen bir stil yakalıyor. Her zamanki gibi giyilebilir tasarımlarıyla benim gözümdeki yerini de korumayı başarıyor. Benim favorim kazayağı pantolon ve ceket takımı...











Gucci,

Sonbahar öncesi koleksiyonu ile Gucci, beklenmedik unsurları birleştirerek romantizm ve minimalizmin kesişimine ulaşmış. Koleksiyonun incelikleri ile kuvvetli ve yumuşak arasında kusursuz bir denge kurmayı başarmış. Peplum ceketi favorim...









Dolce Gabbana;

Dolce Gabbana her zamanki gibi gösterişli... Sonbahar öncesi koleksiyonunda yarattığı barok stilini fresklerden, zengin halı motiflerinden ve dekoratif sanattan ilham alarak tasarlamış. Altın varaklı işlemeler, danteller ve çiçek desenleri ile kendinizi baroğun ihtişamına bırakmamanız imkansız gibi:)) Melek desenli siyah elbise ve aksesuarların tamamı favorim...










Oscar De La Renta,

Narin ve kadınsı Oscar De La Renta her zaman ki şıklığını bu sezonda ışık katmanları ve gökyüzü mavi, toz pembe ve nötr bir neşeli renk paleti ile desteklemiş. Ladylike görünümü diz ve diz üstü etekler ve saç bantları ile kuvvetlendirmiş koleksiyonda gerçek fotoğraf ve mücevher baskılı kumaşlar ön planda. 60'lı yılların cool ve kadınsı havasını yansıtan koleksiyon kesinlikle görülmeye değer. Benim favorim tüvitin renkli yorumları...















Alexander McQueen,

Gelelim benim zamansız favorime:)) Hangi sezon hangi yıl olursa olsun tasarımları herzaman ki gibi gerçeküstü. Alexander McQueen'in mirası sliuetleri çok güzel şekilde taşımaya devam eden Sarah Burton koleksiyonda Victorian tarzı 50'li yıllardan ve Roma sanatından esinlenmiş. Peplum ceketler, abartılı prenses kat elbiseler, dolgun daire etekler, kadifeler ve püsküller herşey tüm görkemiyle McQueen tarzını yansıtıyor. Söyleyecek kelime bulmak zor sadece bakıyorum ::)) Favorim tüm koleksiyon diyebilirim...


















Bu sonbaharda siyah yada beyaz gibi kesin bir seçim yapmamız gerekiyor galiba. Ya Gucci ve Chloé gibi minimalizm yanlısı olacağız yada Dolca Gabbana ve Alexander McQueen gibi hanım hanımcık şatafat... Siz hangisini tercih edersiniz bilmiyorum ama umarım biraz olsun fikir verebilmişimdir.

Sevgiler...

2 yorum:

  1. Alexander McQueen olsun çamurdan olsun. :) Yazını okumadan önce fotoğraflara bakmak istedim. Hangi hangi fotoğraf hangi markanın tasarımı bilmeden neleri beğeneceğimi merak ettim. Ve tabi ki Alexander McQueen!

    Eline sağlık,
    Naz :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle Naz'cım Alexander McQueen çamurdan mücehver çıkartabilir ::))
    Zamansız favorim ve sanıyorum bu hiç değişmeyecek....

    Sevgiler
    Gamze

    YanıtlaSil